W efekcie wzrostów powiększyła się przewaga Radia RMF FM nad konkurencją – największe stacje ogólnopolskie w analogicznym okresie tracą lub ich wynik pozostaje na stabilnym poziomie.
Ewolucja zasięgu dziennego stacji ogólnopolskich w dni powszednie | |||
---|---|---|---|
06-08.2015 | 07-09.2015 | 08-10.2015 | |
RMF FM | 30,1% | 30,3% | 30,7% |
Radio Zet | 19,9% | 20,0% | 19,7% |
PR1 | 11,4% | 11,2% | 10,9% |
PR3 | 8,5% | 8,7% | 8,6% |
Źródło: Radio Track Millward Brown; 06-08.2015, 07-09.2015, 08-10.2015; TG: ogół badanych; wskaźnik słuchalności: zasięg dzienny; dni powszednie; próba (odpowiednio):14976, 14973, 15025. |
Radio RMF FM zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera w komercyjnej grupie słuchaczy radia, którą stanowią osoby w wieku 16-49 lat. Według badań Instytutu Millward Brown zasięg dzienny wśród osób w opisywanej grupie wiekowej wynosi 33,8% – każdego dnia ponad 1/3 słuchaczy wybiera Radio RMF FM. Udział stacji w czasie słuchania wśród osób w wieku 16-49 lat wynosi obecnie 27,6% – to więcej niż łączny wynik trzech kolejnych stacji ogólnopolskich w rankingu.
Ranking stacji ogólnopolskich w grupie wiekowej 16-49 | ||
---|---|---|
udział w czasie słuchania | zasięg dzienny | |
RMF FM | 27,6% | 33,8% |
Radio Zet | 14,7% | 21,3% |
PR3 | 7,7% | 8,1% |
PR1 | 4,1% | 5,3% |
Źródło: Radio Track Millward Brown; 08-10.2015; TG: osoby w wieku 16-49 lat; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania, zasięg dzienny; próba: 12362. |