W głosowaniu jurorów reklama Wirtualnej Polski uzyskała najwyższe oceny i zajęła pierwsze.
„Ten spot, wyróżnia się wykorzystaniem bardzo charakterystycznego, popularnego utworu, który zapada w pamięć i ułatwia zapamiętanie komunikatu. Jest to bardzo dobry przykład jak dźwięk można pozytywnie skojarzyć z marką i sprawić, by już sam on był nośnikiem przekazu. Jury doceniło też intrygujący, niebanalny tekst” – mówił podczas gali Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF. Statuetkę i dyplom odebrał Paweł Czartoryski, senior copywriter w Scholz & Friends, autor słów nagrodzonego spotu.
Drugie miejsce zajął spot „Taktyka - Piesokot” przygotowany przez agencję Saatchi & Saatchi dla Toyota Motor Poland, a trzecie „»Lokomotywa« Rodzina” agencji PZL dla PKP Intercity.
W finałowej 10-tce znalazły się ponadto spoty: Fundacji Alivia, kampanii „Hejt Stop” organizowanej przez Stowarzyszenie Projekt: Polska, Liberty Ubezpieczenia, sieci Lidl z kampanii z udziałem Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego, Ministerstwa Finansów z kampanii Loterii Paragonowej, Orange z kampanii z udziałem Serca i Rozumu oraz sieci sklepów INTER-VAX.
„My, jako radiowcy, chcemy by program radiowy był jak najatrakcyjniejszy dla odbiorcy. Dlatego dbamy o muzykę, dbamy o newsy, ale też chcemy dbać o reklamy, bo są one istotnym elementem programu. Chcemy słuchacza zadowolić i przykuć jego uwagę, bo to jest gwarancją sukcesu reklamodawców, to przekłada się bezpośrednio na znajomość reklamowanej marki, jej rozpoznawalność, podnosi sprzedaż i ociepla wizerunek. W naszym konkursie wyróżniliśmy fajne spoty, atrakcyjne dla słuchacza i przez to efektywne dla reklamodawcy” – tłumaczy ideę konkursu Tomasz Ramza.
Do Konkursu na najlepszą kreację spotu radiowego swoje produkcje mogli zgłaszać wszyscy marketerzy, agencje kreatywne i studia produkcyjne. Po selekcji spotów przez jury preselekcyjne i Katarzynę Dragović, założycielkę Szkoły Mistrzów Reklamy, do finału przeszło 10 spotów. Oceniło je jury złożone z nominowanych do nagrody AdMan 2015.