Udział w czasie słuchania RMF FM o 78% wyższy niż kolejnej stacji w rankingu

16/02/2015

W trzech kolejnych falach RMF FM wyraźnie zyskał, także w porównaniu do analogicznej fali sprzed roku radio notuje bardzo duży wzrost.
Obecnie udział w czasie słuchania RMF FM wynosi 24,5% i jest wyższy niż łączny wynik dwóch kolejnych stacji ogólnopolskich w rankingu słuchalności.

Druga stacja ma wyniko 78% gorszy od lidera.

Ewolucja udziału w czasie słuchania stacji ogólnopolskich (ogół badanych)
  11.2013-
01.2014
09.2014-
11.2014
10.2014-
12.2014
11.2014-
01.2015
RMF FM 22,6% 23,2% 24,1% 24,5%
Radio ZET 15,9% 14,2% 14,4% 13,8%
PR1 10,4% 11,3% 10,7% 9,9%
PR3 7,5% 6,8% 6,7% 7,2%
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 11.2013-01.2014, 09.2014-11.2014, 10.2014-12.2014, 11.2014-01.2015; TG: ogół badanych; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania; próba (odpowiednio): 21053, 21101, 21079, 20943

Wzrostom RMF FM towarzyszą słabsze wyniki największych stacji konkurencyjnych. W porównaniu z analogiczną falą sprzed roku stacje te zanotowały spadki udziału w czasie słuchania, podczas gdy RMF FM wyraźnie zyskał. Po wzrostach w II i III kwartale 2014 Program 1 w dwóch kolejnych falach odnotował korekty tego wyniku. Zyskała z kolei po wcześniejszych spadkach Trójka.

Spadkową tendencją cechuje się wynik Radia Zet – udział w czasie słuchania tej stacji jest najniższy w historii i po raz pierwszy spadł poniżej 14%.

RMF FM posiada niezagrożoną pozycję lidera także w komercyjnej grupie słuchaczy radia, którą stanowią osoby w wieku 16-49 lat. Jak wynika z najnowszej fali badań Instytutu Millward Brown udział RMF FM w czasie słuchania wynosi obecnie 28,1% a zasięg dzienny 32,6%.

Oznacza to, że zarówno udział w czasie słuchania, jak i liczba słuchaczy RMF FM są wyższe, niż wynosi łączny wynik trzech kolejnych stacji ogólnopolskich w grupie wiekowej 16-49 lat.

Porównanie wyników ogólnopolskich stacji radiowych
wśród osób w wieku 16-49 lat
  udział w czasie słuchania zasięg dzienny
RMF FM 28,1% 32,6%
Radio ZET 14,3% 20,4%
PR3 6,8% 7,2%
PR1 3,0% 4,6%
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 11.2014-01.2015; TG: osoby w wieku 16-49 lat; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania, zasięg dzienny; próba: 12382.

Znakomite wyniki RMF FM z początku 2015 roku są efektem wyjątkowo pozytywnej reakcji słuchaczy na działania stacji, związane z jej 25-tymi urodzinami. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się specjalne serwisy internetowe poświęcone urodzinom stacji. Słuchacze za pomocą strony rmf.fm mogli nadsyłać swoje zdjęcia, które następnie zostały wykorzystane przy tworzeniu logo stacji. Przyszli rodzice rejestrowali się również w konkursie o wyprawkę dla dzieci urodzonych 15 stycznia i również przesyłali swoje zdjęcia.

O ogromnym, pozytywnym oddźwięku tych akcji świadczy rekordowy wynik strony internetowej RMF FM. W styczniu 2015 odwiedziło ją ponad 1,7 mln unikalnych użytkowników a serwis odnotował w ciągu tego miesiąca ponad 7,2 mln odsłon.

Ewolucja wyników strony internetowej rmf.fm
  listopad 2014 grudzień 2014 styczeń 2015
unikalni użytkownicy 1 371 554 1 588 663 1 721 055
odsłony 4 894 440 5 716 267 7 217 260
Źródło: Gemius Traffic site-centric audyt, 11.2014, 12.2014, 01.2015; miesięczna liczba unikalnych użytkowników i odsłon.

 

Przejdź do listy informacji prasowych

KONTAKT DLA MEDIÓW

Agnieszka Danowska-Tomczyk       PR & Communication Director

38 Content Communication        |        agnieszka.danowska@38pr.pl


Monika Langner       PR & Communication Manager

38 Content Communication        |        monika.langner@38pr.pl
D0 GÓRY