W konkursie adFM AWARDS można zgłosić dowolny projekt, wydarzenie, inicjatywę czy osobowość ważną dla radiowego rynku reklamy. Może to być: spot o niezwykłej kreacji, akcja specjalna, inicjatywa, w której radio odegrało ważną rolę, czy też osoba, która przyczyniła się do popularyzacji radia jako medium reklamowego.
Zgłaszać się mogą agencje kreatywne lub teamy kreatywne i strategiczne z domów mediowych czy pracujące bezpośrednio u marketera. Mogą przesyłać swoje prace zrealizowane i wyemitowane w radiu od listopada 2017 roku do października 2018 roku. Nominować projekty mogą też wszyscy inni gracze rynku reklamowego, wskazując ciekawe inicjatywy z wykorzystaniem radia wraz z ich autorami.Zwycięzca – firma (agencja, dom mediowy, marketer), w której powstał zwycięski projekt lub freelancer (jeśli jednoosobowo stworzył nagrodzony projekt) – otrzyma kampanię w RMF FM o rynkowej wartości 200 tys. zł netto.
Zgłoszenia można przesyłać za pomocą formularza na stronie www.adfm.pl; nominować można dowolną liczbę projektów, każde zgłoszenie jest całkowicie darmowe. Zwycięzcę, którego poznamy go podczas listopadowej gali Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura, wybierze jury złożone z ekspertów polskiego i zagranicznego rynku reklamy radiowej.