„W pierwszym etapie słuchacze wysyłali swoje zgłoszenia w każdej z kategorii. Spośród wszystkich nadesłanych propozycji wybraliśmy te, które powtarzały się najczęściej i te, które naszym zdaniem są najciekawsze oraz najbardziej wartościowe. Każda z kategorii zawiera pięć nominacji. Wyjątkiem jest Muzyka Filmowa Roku, która zawiera ich sześć – po prostu było tu tak wiele ciekawych sountracków, że po burzliwej naradzie zdecydowaliśmy się na niewielkie poszerzenie tej kategorii” – mówi Paweł Pawlik, Dyrektor Programowy RMF Classic.
W tym roku nominacje otrzymali:
- Człowiek Roku: reżyserka Agnieszka Smoczyńska, aktorka Dorota Pomykała, twórcy wydawnictwa ArtRage Krzysztof Cieślik i Michał Michalski, astronauta Sławosz Uznański, pianista Krystian Zimerman,
- Wydarzenie Roku: sukcesu filmu „IO”, wystawa „Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia”, otwarcie Nowego Skarbca Koronnego na Wawelu, spektakl „1989” i jego premiery w Krakowie i Gdańsku, fenomen Sanah,
- MOCna Rzecz: łazik marsjański Kalman, polski wynalazek medyczny SmartHEAL, grafika „Polska Gościnność” Aleksandra Małachowskiego, translator mowy i obrazóew Vasco Translator V4, projekty architektoniczne Polska Zagroda i Polska Chata Podcieniowa,
- Muzyka Filmowa Roku: soundtracki do filmów „Babilon”, „Elvis”, „Fabelmanowie”, „Guillermo Del Toro: Pinokio”, muzyka do 2. sezonu serialu „Biały Lotos” oraz płyta „Amore assoluto per Ennio” Mitch & Mitch con il loro Gruppo Etereofonico.
Lista z pełnymi uzasadnieniami nominacji oraz formularz do glosowania znajdują się na stronie rmfclassic.pl. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni na uroczystej gali 9 marca w Restauracji Concept 13 w Warszawie.
MocArty RMF Classic to jedne z najważniejszych wyróżnień przyznawanych przez polską publiczność. Pod głosowanie poddawane są dokonania twórców ze świata kultury, sztuki, nauki czy designu. Plebiscyt obejmuje najważniejsze wydarzenia, projekty, inicjatywy, które odniosły sukces w swojej dziedzinie, uzyskały dobre recenzje widzów lub uczestników, a także konkretne produkty, które w szczególnie pozytywny sposób zaistniały w przestrzeni publicznej.
RMF Classic to ponadregionalna, obecna w 21 największych polskich miastach rozgłośnia, nadająca głównie muzykę filmową, a także klasyczną, piosenkę poetycką czy operę. Adresuje swój program do słuchaczy dojrzałych i wymagających. Ponad połowa należy do core targetu stacji – jest w wieku 30-54 lata. Odbiorcy RMF Classic to osoby zamożne, mieszkające w dużych miastach i aglomeracjach, wykształcone, pracujące na prestiżowych stanowiskach.