Jak wynika z najnowszej fali badań Radio RMF FM zyskuje także w atrakcyjnych z punktu widzenia reklamodawców grupach docelowych. Systematycznie wzrasta zasięg dzienny stacji w komercyjnej grupie słuchaczy radia (osoby w wieku 16-49 lat).
Stacja zyskuje również wśród osób o wysokich dochodach, a także wśród przedstawicieli prestiżowych zawodów, wymagających nierzadko wysokich kwalifikacji i specjalistycznego wykształcenia. W każdej z tych grup docelowych średnio 1/3 odbiorców wybiera codziennie RMF FM.
Ewolucja zasięgu dziennego RMF FM | |||
---|---|---|---|
06-08.2014 | 07-09.2014 | 08-10.2014 | |
wiek: 16-49 lat | 33,1% | 33,4% | 33,8% |
dochody gospodarstwa domowego powyżej 5 tys. zł | 31,9% | 32,9% | 33,4% |
zawód: dyrektorzy wolne zawody, pracownicy umysłowi, właściciele firm | 31,8% | 32,5% | 33,2% |
wszyscy respondenci | 27,8% | 27,8% | 28,3% |
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 06-08.2014, 07-09.2014, 08-10.2014; próba odpowiednio: 12556, 12290, 12072, 4646, 4616, 4615, 9192, 9148, 9168, 21075, 21096, 21103 . |
Jak wynika z najnowszej fali badań Instytutu Millward Brown RMF FM jest niezagrożonym liderem słuchalności radia w Polsce. Każdego dnia stacji słucha 28,3% Polaków a jej udział w czasie słuchania wynosi 23,4%. To zdecydowanie więcej niż wynoszą wyniki konkurencyjnych, ogólnopolskich stacji radiowych.
Wyniki stacji ogólnopolskich, ogół badanych | ||
---|---|---|
Udział w czasie słuchania | Zasięg dzienny | |
RMF FM | 23,4% | 28,3% |
Radio Zet | 14,6% | 19,5% |
PR1 | 11,0% | 11,6% |
PR3 | 7,2% | 7,2% |
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 08-10.2014; TG: ogół badanych; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania, zasięg dzienny; próba: 21103. |