Jak wynika z badań słuchalności Instytutu MillwardBrown SMG/KRC od kwietnia do czerwca br. RMF Classic słuchało codziennie ponad 400 tysięcy osób. W porównaniu do wyników sprzed roku to wzrost o 52% - czyli o blisko 140 tysięcy słuchaczy.
Stacje radiowe o wyspecjalizowanym formacie, docierające ze swoim programem użytkowników o wyższym statusie społeczno-zawodowym uzyskały niższe wyniki: Chili Zet słuchało 185 tysięcy osób (o 9% mniej niż rok wcześniej), a Radia PiN 84 tysiące (o 8% więcej niż w adekwatnym okresie 2010 roku).
04-06.2010 | 04-06.2011 | zmiana | |
---|---|---|---|
RMF Classic | 266 tys. | 405 tys. | 52% |
Chili Zet | 203 tys. | 185 tys. | -9% |
Radio PiN | 78 tys. | 84 tys. | 8% |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, próba odpowiednio: 21087, 21082.
Stacja RMF Classic jest popularna wśród różnych grup społecznych i zawodowych.
Największą popularność notuje wśród osób dobrze sytuowanych i na wysokich stanowiskach. Dyrektorzy, właściciele firm, wolne zawody i pracownicy umysłowi to 67% słuchaczy tej stacji, blisko 60% ma wykształcenie wyższe, 35% zawodowo zajmuje się zarządzaniem pracą innych, a ponad 33% ma dochód powyżej 5 tysięcy zł na gospodarstwo domowe.
Bardzo atrakcyjnym targetem dla reklamodawców, są osoby zajmujące wysoką pozycję zawodową, które jednocześnie mają wysokie dochody. Tego typu słuchaczy najłatwiej spotkać właśnie w takich stacjach jak RMF Classic.
Jak wynika z najnowszych badań zasięg Stacji wśród takiego audytorium w ciągu ostatniego znacząco się powiększył - i wynosi obecnie 5,9%. Rok wcześniej wynosił 3,2%. Oznacza to wzrost o 84%.
04-06.2010 | 04-06.2011 | zmiana | |
---|---|---|---|
Dyrektorzy, właściciele firm, przedstawiciele wolnych zawodów o dochodach 3 tys. zł i więcej na osobę w gospodarstwie domowym | 3.2% | 5.9% | 84% |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, próba odpowiednio: 653, 774.