W mijającym roku słuchalność wszystkich rozgłośni Grupy RMF utrzymywała się na bardzo wysokich poziomach. Udział w czasie słuchania RMF FM wynosił stale powyżej 30 proc., a w okresie maj-lipiec osiągnął rekordowe 32 proc. – najwięcej nie tylko w historii samej stacji, ale też w ogóle polskiej radiofonii komercyjnej. W tym samym czasie dwa rekordy osiągnęło RMF MAXX – pod względem udziału w rynku (4,4 proc) i średniego czasu słuchania (143 minuty). Systematycznie rośnie też słuchalność RMF Classic – wg najnowszych badań (sierpień-październik) stacja ma już 666 tys. słuchaczy dziennie i 1,5 proc. udziału – to jedne z najwyższych wyników w historii rozgłośni (dane: Radio Track, Kantar Polska, target: wszyscy 15-75 lat).
Wprowadzając nowe cenniki Grupa RMF brała pod uwagę nie tylko rekordowe wyniki słuchalności, ale też popyt na reklamę radiową oraz dynamicznie zmieniającą się sytuację gospodarczą.
„Naszych cenników reklamowych nie podnosiliśmy od marca br., pomimo bardzo wysokiej w tym czasie inflacji. Dodatkowo, do pakietu RMF 3D dołącza Radio Alex z Zakopanego – najstarsza, największa i najpopularniejsza stacja lokalna na Podhalu” – mówi Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.
Średnie ceny spotów zimą 2023 roku wyniosą: w RMF FM – 18 226 zł (wzrost w porównaniu do cennika jesiennego o 7,9 proc., w RMF MAXX – 4 084 zł (wzrost o 7,6 proc.), a w RMF Classic – 1 715 zł (wzrost o 8,0 proc.).
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, którzy liczą na możliwość prowadzenia jakościowych kampanii na antenach Grupy RMF, wprowadzone zostaną do oferty handlowej nowe rozwiązania m.in.:
- możliwość wyróżnienia ostatniej reklamy w bloku reklamowym specjalnym jinglem,
- pozycjonowanie wskazania sponsorskiego (w przypadku, gdy audycja ma więcej niż jednego sponsora).
W obliczu dynamicznej rzeczywistości gospodarczej i rynkowej od przyszłego roku cenniki Grupy RMF będą ogłaszane zazwyczaj na okresy dwumiesięczne i będą publikowane z wyprzedzeniem około 4-tygodniowym.
„Pozwoli nam to lepiej reagować na kondycję rynku reklamy i zmiany inflacyjne, przy jednoczesnym zachowaniu dużej przewidywalności kosztów kampanii w naszych stacjach” – tłumaczy Tomasz Ramza.
Grupa RMF wprowadza też możliwość bezkosztowego i prostego podpisywania umów drogą elektroniczną za pomocą systemu SimpleSign. Reklamodawcy, którzy chcą być bardziej eko, będą nagradzani dodatkowym rabatem za wybranie tej formy akceptacji umów.
W cenniku wiosennym dopłata „high season”, wprowadzana przez Grupę RMF w okresach zwiększonego popytu na reklamę, będzie obowiązywała przed Walentynkami, w dn. 6-14 lutego i wynosić będzie 3 proc.
Cenniki zimowe obowiązywać będą od 9 stycznia do 26 lutego 2023 i dostępne są na stronie gruparmf.pl.