W wydarzeniu udział wzięło 250 uczestników z ponad 100 organizacji związanych z biznesem sportowym w Polsce, a podczas targów Sport Marketing Expo zaprezentowało się ponad 25 wystawców.
Goście konferencji wysłuchali prezentacji światowej rangi zagranicznych prelegentów m.innymi: Director of Sponsorship Consulting, William Fenton, który mówił o sponsoringu sportowym przez pryzmat kryzysu ekonomicznego, Kevin Jackson, Executive Director of Business Development GPJ, przedstawił metody wdrożenia marketingu doświadczeń do projektów sportowych, Tom Cannon zaprezentował przyszłe zagrożenia i możliwości w obszarze marketingu sportowego.
Kolejny moduł skupiał się na biznesie wokół UEFA EURO 2012™. Profesor Simon Chadwick mówił o goracym obecnie temaci "ambush marketingu", czyli nieprawne używanie marki EURO 2012 do działań marketingowych.
Finałowy panel pierwszego dnia poświęcony był zarządzaniu obiektami sportowymi. Michael Brill – Regional Vice President SMG Europe oraz Barry Pollen – Director of Stadium Manangement South Africa, przybliżyli metody efektywnego zarządzania małymi, średnimi i dużymi obiektami sportowymi. Uczestnicy wysłuchali także prezentacji Doroty Idzi – Zastępcy Dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, PGE Polska Grupa Energetyczna SA, która przeanalizowała stan rynku "naming rights" obiektów sportowych w naszym kraju.
Pierwszy dzień zwieńczyła wieczorna VIII Gala Sportu i Biznesu. Nagrody Biznesu Sportowego promują osoby i instytucje, które bezpośrednio wpływają na rozwój sportu w Polsce. Kapituła Nagród, składająca się z ekspertów biznesu sportowego, przyzna nagrody w trzynastu kategoriach.
Ważnym elementem programu były również prezentacje i panele dyskusyjne dotyczące roli sportu w promocji miast i gmin.
Jedno z wystąpień pt. Wydarzenie sportowe w mieście – trzy sposoby na to jak lokalny event może stać się wielkim ogólnokrajowym hitem" wygłosił Krzysztof Nepelski - Pełnomocnik ds. Relacji Instytucjonalnych, Grupa RMF.
Na koniec tego bloku tematycznego zorganizowano Panel dyskusyjny: 10 LAT: Promocja miast i regionów poprzez sport. Moderatorem był Robert Stępowski - Redaktor naczelny www.MarketingMiejsc.com.pl. W panelu wzięli udział:
Anna Proszowska-Sala - Dyrektor Zarządzający, Citybell Consulting
Krzysztof Nepelski - Pełnomocnik ds. Relacji Instytucjonalnych, Grupa RMF
Artur Kotliński - Instytut Badawczy IPC
Katarzyna Pilarczyk-Mańko - Instytut Badawczy IPC
Zobacz informacje w Faktach RMF FM.
Więcej informacji na temat X Dni Marketingu Sportowego dostępnych jest na stronie http://www.dms2012.pl/
Zobacz zdjęcia z konferencji:
Zobacz filmy z konferencji:
Rozmawiał Patryk Serwański z Faktów Sportowych RMF FM