Marketing miejsc

Katowice - dla odmiany!

METROPOLITALNOŚĆ, DZIEDZICTWO I ALTERNATYWY. O przyjętej strategii, promocji i budowaniu wizerunku miasta Katowic mówi szef promocji Waldemar Bojarun. Katowice się zmieniają, to całkowicie inne miasto niż kilkanaście lat temu. Wielkie inwestycje, poprawa infrastruktury, mnóstwo działań w obszarze kultury, wielkie wydarzenia muzyczne i sportowe, etc.

Waldemar Bojarun (UM Katowice)

O swojej definicji marketingu miejsca mówi Waldemar Bojarun, Naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta Katowice. Pracował od ponad 20 lat dla rożnych instytucji miejskich, przez wiele lat był rzecznikiem prezydenta miasta, od dwóch lat odpowiada za promocję Katowic. "Najlepszymi ambasadorami marki miejsca są ...LUDZIE"

dr Marek Skała (Grupa PRC)

"Marketing miejsca to pojęcie emocjonalne, jeśli Ci miejsce gra w duszy, będziesz uprawiał jego marketing" - mówi dr Marek Skała, Grupa PRC, twórca pierwszych polskich studiów PR, prowadzący zajęcia z zakresu przywództwa i PR na kilkunastu uczelniach w kraju. Był wielokrotnie nominowany do PRotonów i Nagrody Człowieka Roku Polskiego PR (przyznawanej przez PSPR), w PRC zajmuje się działaniami strategicznymi i relacjami z klientami kluczowymi.

Agnieszka Dziedzic (UMWD)

Marketing miejsc to takie działania promocyjne, które tworzą "magię miejsca". Marzy mi się, by Dolny Śląsk miał podobny wizerunek jak Toskania: jednoznaczny, pozytywny, magiczny - mówi Agnieszka Dziedzic, szefowa promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Wypowiedź z sierpnia 2012 roku.

Szymon Sikorski (Publicon)

Marketing miejsc to umiejętność zbudowania zainteresowania i dania przeżyć. O swojej własnej definicji mówi Szymon Sikorski, Prezes agencji Publicon Sp. z o.o. pracujący m.innymi dla marki Karkonosze. Wypowiedź zarejestrowana 15 maja 2013 roku w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu w trakcie konferencji Marketing Miejsc: Trendy 2013.

Adam Mikołajczyk (Best Place) - o marketingu miejsc

Marketing miejsc to polityka programowania oraz nowoczesne narzędzie do społeczno-gospodarczego rozwoju miasta, powiatu czy regionu. Posłuchaj Adama Mikołajczyka - jednego z najbardziej uznanych specjalistów ds. marketingu miejsc w Polsce.

Agnieszka Sikorska - Śląska Organizacja Turystyczna

"Marketing miejsca to stworzenie mody na dane miejsce. Sprawienie, by decyzja o przyjeździe, była spowodowana tym, że to miejsce jest modne" - swoją definicję marketingu miejsca prezentuje Agnieszka Sikorska, Dyrektor Biura Śląskiej Organizacji Turystycznej. Nagranie zostało dokonane 27 września 2012 roku w trakcie XX Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw

Śląskie - Pozytywna energia - o promocji województwa

Śląskie zasługuje na promocję, bo to nie tylko kopalnie i huty, ale to przede wszystkim wspaniałe atrakcje turystyczne odwiedzane rocznie przez 4 mln turystów. O promocji województwa oraz o narzędziach wykorzystywanych do tej promocji mówi Agnieszka Sikorska, Dyrektor Biura Śląskiej Organizacji Turystycznej. Nagranie zostało dokonane 27 września 2012 roku w trakcie XX Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw

Prezydent Piotr Uszok o promocji, marce i logo Katowic

Katowice w centrum przemian? Czy Katowice dla odmiany? O dylemacie strategii promocji marki Katowice mówi Prezydent miasta - Piotr Uszok. Rozmowa została nagrana w trakcie trwania II Europejskiego Kongresu MŚP w Katowicach, 24-27 września 2012 roku.

Jacek Kowalczyk o marketingu miejsc, promocji i strategii

"Musi być uporządkowany, musi też wynikać z potencjału regionu" - posłuchaj jak marketing miejsc definiuje Jacek Kowalczyk - Prezes Świętokrzyskiej Organizacji Turystycznej

Księżna ikoną ...Miasta!!?

Co może mieć księżna - uważana za jedną z najpiękniejszych kobiet epoki edwardiańskiej - wspólnego z marketingiem miejsca?? Okazuje się, że bardzo wiele. Od 3 kwietnia 2012 roku Księżna Maria Teresa Oliwia Hochberg von Pless, ur. jako Mary Theresa Olivia Cornwallis-West, nazywana Daisy jest oficjalną ikoną miasta ...Pszczyna.

Przewodnik po marketingu miejsc

"Chciałbym żyć w innym, lepszym mieście..." - tak rozpoczyna swoją książkę Robert Stępowski, niezależny ekspert i konsultant marketingu miejsc, założyciel i redaktor naczelny serwisu MarketingMiejsca.com.pl. Autor książki w sposób bardzo subiektywny pisze o całej branży marketingu terytorialnego, zwraca uwagę na samorządowe absurdy, pokazuje zarówno przykłady świetnych promocji miast, jak też kompletnych niewypałów, mało kreatywnych przedsięwzięć marketingowych miast, które mimo dużych budżetów - najczęściej pochodzących z europejskich dotacji - w niewielkim stopniu efektywnie je wypromowały. Partnerem wydania tej pozycji jest GRUPA RMF.

Zmiana wizerunku Stalowej Woli

W zmianie wizerunku miasta najważniejsza jest zmiana mentalności jego mieszkańców. Prezydent Andrzej Szlęzak od początku swojej pierwszej kadencji podejmuje działania zmierzające do zmiany wizerunku - z robotniczego, hutniczego na miasto nowoczesnego innowacyjnego przemysłu, mocny ośrodek akademicki oraz ponadregionalne centrum kultury. Z inicjatywy Prezydenta Muzeum Regionalne w Stalowej Woli, po raz pierwszy od wojny, było organizatorem wystawy dzieł Stefana Norblina. Miasto wykorzystuje do budowania swojego nowego wizerunku architekturę Art Deco. Wiele wybudowanych przed wojną budynków miejskich ma wyraźne, do tej pory zachowane akcenty tego stylu.

Prezydent Lublina - o marce miasta Lublin

Strategia rozwoju marki to jeden z najważniejszych elementów zarządzania strategicznego miastem. Kreatywność, wielokulturowość, historyczny klimat miasta oraz akademickość - to najbardziej pożądane cechy marki Lublina - Miasta Inspiracji. Posłuchaj co o rozwoju marki miasta Lublin mówi Prezydent Krzysztof Żuk.

Vademecum Wiedzy Lidera Samorządowego

Jak przygotować kampanię i z jakich narzędzia skorzystać, aby dotrzeć, zainteresować i pozyskać turystów, aby zechcieli przyjechać do miasta, gminy, czy pojedynczej atrakcji turystycznej? To pytanie często zadają sobie pracownicy biur promocji i samorządowi liderzy. Kilkunastu współautorów tej publikacji, specjalistów z poszczególnych obszarów marketingu, w przystępny sposób tłumaczy samorządowcom odpowiedzialnym za promocję turystyczną Jednostek Samorządu Terytorialnego jak wykorzystywać poszczególne narzędzia, aby komunikat marketingowy trafił do potencjalnego turysty i zachęcił go do odwiedzenia danej miejscowości. Jeden z artykułów poświęcony jest efektywnemu wykorzystaniu RADIA do budowania wizerunku marki miejsca.
D0 GÓRY