Błyskawiczny rozwój mediów społecznościowych sprawił, że stały się one powszechnie wykorzystywanym narzędziem komunikacji wizerunkowej. Według badań przeprowadzonych przez Global Communications Report 83% specjalistów PR widzi zasadność zdobywania nowej wiedzy dotyczącej szeroko pojętych social mediów. Taki sam współczynnik ankietowanych uważa, że social media w ciągu kolejnych pięciu lat staną się nieodłącznym elementem prowadzenia wieloaspektowych działań wizerunkowych.
Starannie zaplanowane działania w sieci odgrywają niezaprzeczalną rolę w budowaniu wizerunku firmy – mówiAida Bella, Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego. – Myślę tutaj zwłaszcza o roli mediów społecznościowych, od których w dzisiejszych czasach nie da się już uciec, ponieważ wpisały się na stałe w kanon działań PR-owych. Jeśli firma czy marka chce być rozpoznawalna oraz mieć znaczenie, musi prowadzić aktywne działania w sieci – dodaje.
E-PR, który był początkowo traktowany jako przedłużenie kontaktów z mediami, szybko zmienił się w samodzielną dyscyplinę. Facebook, Instagram czy Twitter narzuciły specjalistom nowe zasady budowania wizerunku firmy czy marki miast i regionów. Badania, których część była realizowana w trakcie ubiegłorocznej edycji Kongresu Profesjonalistów PR pokazały, że dla ponad połowy (51,4%) biorących w nich udział specjalistów zadania związane z e-PRem stanowią część codziennych obowiązków zawodowych.
– Tegoroczna edycja kongresu skupia się na wybranych obszarach digital PR – budowania wizerunku za pomocą mediów społecznościowych, influencerów oraz postępowaniu w przypadku, kiedy wizerunek marki wskutek tych działań jest zagrożony kryzysem wizerunkowym – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło, Uniwersytet Warszawski, EXACTO sp. z o.o., organizator Kongresu.
Przeniesienie działań marketingowych na sferę internetową nieodwracalnie zmieniło oblicze nowoczesnej komunikacji zaróno firm komercyjnych jak też urzędów miast i urzędów marszałkowskich. O tym, w jaki sposób prowadzić skuteczne działania w przestrzeni cyfrowej opowiedzą prelegenci nadchodzącej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations.
Więcej na stronie Kongresu.