Spotkaniu przewodniczył Jacek Krupa, Członek Zarządu Województwa Małopolskiego, opiekun obu programów.
Program Dziedzictwo i Przemysł Czasu Wolnego przedstawił Krzysztof Markiel, Dyrektor Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMWM.
Zarys nowej strategii Marketing Terytorialny zaprezentowała Elżbieta Kantor, Dyrektor Departamentu Turystyki i Promocji UMWM.
"Silna, skutecznie i efektywnie zarządzana marka MAŁOPOLSKA tworząca warunki dla wykorzystywania przewag konkurencyjnych regionu w celu dynamizacji i spójności jego rozwoju" - to główny cel planowanego programu. Silna marka Małopolska ma być lepiej rozpoznawalna na rynkach - zewnętrznym i wewnętrznym.
Do pomocy w realizacji strategii zostaną zaproszeni partnerzy reprezentujący zarówno sektor publiczny jak też prywatny. Do KLUBU MARKI MAŁOPOLSKA wejdą także przedstawiciele branży marketingowej i mediów. Na spotkaniu zapowiedziano także regularne organizowanie KONGRESU MARKI MAŁOPOLSKA, na którym będzie okazja do wymiany doświadczeń i prezentacji kolejnych działań budujących markę województwa małopolskiego.
Małopolska ma być promowana w dużo większym stopniu niż dotychczas. Skoordynowana promocja marki Małopolska na rynku krajowym zmierzająca do wytworzenia pozytywnego wizerunku Małopolski zgodnego z zamierzoną tożsamością marki, w oparciu o zidentyfikowane wartości marki ma bazować na przewagach konkurencyjnych np. w zakresie gospodarki, turystyki, kultury, sportu i jakości życia.
Kontynuowane będą także dotychczas prowadzone projekty marketingowe tj.:
„Małopolska. I wszystko gra”, „Małopolska - Nasz Region, Nasza Szansa”, „Małopolski Smak” i udział Małopolski w Forum Ekonomicznym w Krynicy-Zdroju.
Więcej na temat strategii można przeczytać na stronach internetowych Malopolskie.pl
Zobacz także inne informacje dotyczące promocji Małopolski: Swoja drogą, Kulinarna Lista Przebojów.