Kongres PR w Rzeszowie (2016)

Jak skutecznie promować miasto dzięki kongresom i konferencjom? Jak popularyzować wydarzenie na przykładzie Tour de Pologne? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań padły podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2016, który odbył się 21-22 kwietnia w Rzeszowie. W tym roku eksperci z dziedziny PR i marketingu także rozmawiali o roli wydarzeń w promowaniu miejsc.
Partnerem Kongresu była Grupa RMF

Hotelu Rzeszów odbyła się kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Tematem przewodnim był Media relations i promocja wydarzeń, jako ważny element promocji miast i regionów, to tylko przykłady z wielu zagadnień, które zostały poruszone podczas wydarzenia. 

Ważnym wydarzeniem kongresu była premiera pierwszej na rynku książki podsumowującej  25 lat public relations w Polsce. Adama Łaszyn i Dariusz Tworzydło z pomocą innych ekspertów przedstawili najważniejsze wydarzenia i uczestników tej branży. O PR w samorządach pisał Filip Szatanik, wieloletni szefo PR Urzędu Miasta Krakowa. 

Z wielu prelekcji kongresu warto zwrócić uwagę na prezentację Bartosza Górskiego z klubu ASSECO Resovia Rzeszów, który pokazał jaką skuteczność ma promocja miasta poprzez silną, utytułowaną i dobrze zarządzaną drużynę sportową.

O promocji miasta przez kongresy i konferencje niezwykle ciekawie mówił Michał Zalewski, rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego – operatora Centrum Kongresowego ICE Kraków. Podkreślił, że organizacja wydarzeń i eventów to często wielka operacja logistyczna i trzeba rozpocząć ten proces dużo dużo wcześniej przed otwarciem takiego obiektu.

Bardzo ciekawie o współpracy miast i lokalnych społeczności z dużą firmą budowlana realizującą duże i trydbne inwestycje mijeskie opowiedziały Iwona Walczak i Agnieszka Kotela z PR Skanska S.A. Okazuje sie, że organizajca małych , ale pomysłowych eventów z okazji podpisania umowy, czy też rozpoczęcia prac budowlanych potrafi czasem całkowicie zmienić negatywne nastawienie mieszkańców do realizowanej inwestycji. Sztampowa uroczystość - np. przecięcie wstęgi i otwarcie nowego obiektu - nie musi być wcale taka nudna. Wystarczy tylko dobry pomysł na event, a media od razu zauważą takie wydarzenie.

Głównym sponsorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Do grupy kluczowych partnerów Kongresu należą: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszów, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka oraz Alert Media Communications. Partnerem Kongresu jest firma Orlen. Przy wydarzeniu współpracują także: Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Exacto Sp. z o.o., Publicon Public Relations, SARE e-mail marketing, Sprinet, Mestengo, TOP S.A., Newslink, Canzan, konferencja PRawdziwy PR,  Mobile Madness, SEPJA digital, Vegacom, Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Rzeszowie, Tipmedia, Meble.pl, IAA Polska, Instytut Publico, Filmowy.org i Hotel Falcon.

Więcej na: www.kongresprofesjonalistow.pl

Wkrótce relacja video z kongresu.

D0 GÓRY