Ponad 200 uczestników, 30 prelegentów, dziesiątki poruszonych tematów, a także 12 godzin zróżnicowanych bloków warsztatowych – tak przebiegał Kongres Profesjonalistów Public Relations 2013. W tym roku w Rzeszowie eksperci poszukiwali odpowiedzi na pytania: Co dalej z PR? Dokąd zmierza? Nadal się rozwija, czy stoi w miejscu? Organizatorami Kongresu byli: Uniwersytet Wrocławski i Newsline Sp. z o.o., a sponsorem głównym - firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o.
Branża public relations w Polsce od początku lat 90-tych dynamicznie się rozwija, a od 2001 roku praktycy i naukowcy zajmujący się komunikowaniem spotykają się i dyskutują na kongresach PR. Odbywające się każdego roku wiosną wydarzenie, to dobry moment na refleksję i dyskusję o przyszłości, wyzwaniach i nowych narzędziach.
Siła social media w budowaniu relacji z klientem, branża PR w sytuacjach kryzysowych, nowe narzędzia monitoringu mediów – to tylko niektóre wątki dyskusji ekspertów. Podczas wydarzenia sporo uwagi poświęcono środkom przekazu informacji – nieodłącznemu elementowi public relations. Mówiono o nich w odniesieniu do zmian i nowych zjawisk, jakie obserwujemy. – Ideą Kongresu jest komentowanie rzeczywistości, jak również wymiana opinii i poglądów w zakresie budowania relacji oraz wizerunku. Odpowiednio prowadzone działania komunikacyjne, znajomość najnowszych trendów i stosowanie innowacyjnych technologii mogą poprawić efektywność w niejednej firmie. A to właśnie jest celem, do którego dążą współczesne przedsiębiorstwa, agencje i instytucje – przekonujedr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego, organizator kongresów PR.
Czy branża public relations przestała się rozwijać?
W tegorocznej debacie, która toczyła się pod hasłem „Branża public relations: czy przestaliśmy się rozwijać?" mogliśmy usłyszeć m.in.: Sebastiana Bykowskiego, Wiceprezesa Zarządu, Dyrektora Generalnego, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. czy Jarosława Reczka, Dyrektora Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Prelegenci zauważyli, że rola public relations w wielu korporacjach rośnie. Ponadto zasygnalizowali, iż zbyt dużo uwagi poświęca się komunikacji internetowej, zapominając o mediach tradycyjnych. Dodali również, że skupiając się na liczbach, zapominamy o innych elementach pomiaru efektywności pracy PR-owca. Podczas tegorocznego Kongresu nie zabrakło burzliwych dyskusji nie tylko wśród prelegentów, ale i zgromadzonych na sali uczestników. Jest to dowód na to, że branża public relations jest dynamiczna, stale się rozwija i dostosowuje do otaczającej rzeczywistości.
Pierwszy raz w programie wydarzenia znalazły się warsztaty, dzięki którym uczestnicy doskonalili swoje umiejętności w takich obszarach jak: monitoring mediów, wystąpienia publiczne, finansowanie i prowadzenie działań PR, zarządzanie w kryzysie, skuteczna komunikacja czy radzenie sobie w trudnych sytuacjach z mediami. –Chcielibyśmy, aby nowa, wzbogacona formuła na stałe zagościła w programie naszych spotkań –mówi dr Dariusz Tworzydło.
Na stronie wydarzenia, w Klubie Kongresu, dostępne są już pierwsze prezentacje prelegentów: http://www.kongresprofesjonalistow.pl/klub-kongresu/prezentacje/, a niebawem organizatorzy opublikują także materiały wideo z wybranych wystąpień. Tam też odnaleźć można prezentacje oraz filmy z lat ubiegłych. Zachęcamy do śledzenia strony Kongresu Profesjonalistów Public Relations oraz profilu na portalu Facebook. Publikowane są na nim aktualności związane z wydarzeniem: https://www.facebook.com/kongrespr?ref=ts&fref=ts. Wiadomości o innych organizowanych przez nas konferencjach i kongresach znajdują się na stronie www.exacto.pl
Partnerami Kongresu byli między innymi: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego i Urząd Miasta Rzeszowa.
Szczegółowe informacje, w tym program, znajdują się na stronie www.kongresprofesjonalistow.pl
Zobacz relację filmową z Kongresu PR: