Konferencja PR w Samorządzie to największe wydarzenie organizowane z myślą o samorządach
w Polsce. Przez siedem lat z powodzeniem odbywała się w Kraśniku, w 2011 roku w Sosnowcu, a rok temu w Katowicach. Głównym celem Konferencji było zapoznanie uczestników z aktualną sytuacją w obszarze PR-u Jednostek Samorządu Terytorialnego, a także wskazanie kierunków i skutecznych narzędzi promocyjnych tego sektora.
Najlepsi samorządowi PR-owcy nagrodzeni!
Innowacyjne koncepcje, nieszablonowe pomysły, kreatywność i błyskotliwy sposób na dotarcie do mieszkańców – to główne cechy, które wzięło pod uwagę jury II edycji konkursu Kryształy PR-u. Podczas Uroczystej Gali, Kryształy PR-u nagrodzone zostały najlepsze projekty realizowane przez Jednostki Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej z całego kraju.
Kryształy PR-u to konkurs organizowany w ramach znanej w kraju Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej, której jubileuszowa, X edycja odbyła się w Katowicach i Sosnowcu. Zgłaszane projekty oceniane są w pięciu kategoriach: najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych, najlepszy film promocyjny, najlepsza promocja projektów unijnych, najlepsza kreatywna kampania promocyjna oraz najlepsza gazeta miejska/biuletyn.
Skąd pomysł na taki konkurs? To naturalne następstwo działań i kampanii prowadzonych przez polskie samorządy i jednostki administracji państwowej. Władze miast i spółek miejskich często wykazują się ponadprzeciętną pomysłowością i inwencją w kreowaniu działań i promocji projektów, które na pierwszy rzut oka nie wydają się zbyt atrakcyjne.
- Mam przyjemność przewodniczyć jury Kryształów PR-u po raz drugi i ponownie pozytywnie zaskakuje mnie wysoki poziom zgłaszanych projektów - zaznacza Prof. UE dr hab. Sławomir Smyczek – Cieszy fakt, że Jednostki Samorządowe starają się realizować działania promocyjne w sposób kreatywny, nastawiając się nie tylko na zainteresowanie, ale i zaangażowanie mieszkańców w sprawy ważne dla lokalnych społeczności. Nadesłane projekty dalekie są od sztampowych i stereotypowych urzędowych rozwiązań, z powodzeniem konkurują z koncepcjami opartymi na wielkich komercyjnych budżetach. Konferencja PR w samorządzie promuje takie właśnie rozwiązania i one znalazły uznanie w oczach całego jury – podkreśla prof. Smyczek.
W tym roku Grand Prix nagrodzone zostały projekty:
- w kategorii Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych: Gmina Miejska – Urząd Miasta Krakowa,
- w kategorii Najlepszy film promocyjny: Komenda Główna Policji,
- w kategorii Promocja projektów unijnych: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego,
- w kategorii Najlepsza kreatywna kampania promocyjna: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów
i Kanalizacji w Jaworznie,
- najlepsza gazeta miejska/biuletyn: ex aequo Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
i Urząd Miasta Katowice.
Gratulujemy zwycięzcom i nominowanym i zachęcamy do zgłaszania projektów do kolejnej, III edycji konkursu. Pełna lista wyróżnionych projektów dostępna jest na stronie Konferencji.
Organizatorzy zapraszają również na fanpage Konferencji.
Zobacz relację wideo z konferencji:
Posłuchaj także Piotra Uszoka - Prezydenta Katowic, który mówi o marce i komunikacji miasta.