PR w Samorządzie i Administracji

„Zobacz jak zmienia się miasto”, pod takim hasłem w dniach 22-24 maja 2013 r. w Katowicach odbyła się jubileuszowa odsłona cenionego w branży przedsięwzięcia skierowanego do praktyków PR z samorządów. Tematami przewodnimi konferencji były: marketing miejsc, nowe technologie i modele komunikacji.

Grupa RMF była patronem Konferencji.

Konferencja PR w Samorządzie to największe wydarzenie organizowane z myślą o samorządach
w Polsce. Przez siedem lat z powodzeniem odbywała się w Kraśniku, w 2011 roku w Sosnowcu, a rok temu w Katowicach. Głównym celem Konferencji było zapoznanie uczestników z aktualną sytuacją w obszarze PR-u Jednostek Samorządu Terytorialnego, a także wskazanie kierunków i skutecznych narzędzi promocyjnych tego sektora.

Najlepsi samorządowi PR-owcy nagrodzeni!

Innowacyjne koncepcje, nieszablonowe pomysły, kreatywność i błyskotliwy sposób na dotarcie do mieszkańców – to główne cechy, które wzięło pod uwagę jury II edycji konkursu Kryształy PR-u. Podczas Uroczystej Gali, Kryształy PR-u  nagrodzone zostały najlepsze projekty realizowane przez Jednostki Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej z całego kraju.

Kryształy PR-u to konkurs organizowany w ramach znanej w kraju Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej, której jubileuszowa, X edycja odbyła się w Katowicach i Sosnowcu. Zgłaszane projekty oceniane są w pięciu kategoriach: najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych, najlepszy film promocyjny, najlepsza promocja projektów unijnych, najlepsza kreatywna kampania promocyjna oraz najlepsza gazeta miejska/biuletyn. 

Skąd pomysł na taki konkurs? To naturalne następstwo działań i kampanii prowadzonych przez polskie samorządy i jednostki administracji państwowej. Władze miast i spółek miejskich często wykazują się ponadprzeciętną pomysłowością i inwencją w kreowaniu działań i promocji projektów, które na pierwszy rzut oka nie wydają się zbyt atrakcyjne.

- Mam przyjemność przewodniczyć jury Kryształów PR-u po raz drugi i ponownie pozytywnie zaskakuje mnie wysoki poziom zgłaszanych projektów - zaznacza Prof. UE dr hab. Sławomir Smyczek – Cieszy fakt, że Jednostki Samorządowe starają się realizować działania promocyjne w sposób kreatywny, nastawiając się nie tylko na zainteresowanie, ale i zaangażowanie mieszkańców w sprawy ważne dla lokalnych społeczności. Nadesłane projekty dalekie są od sztampowych i stereotypowych urzędowych rozwiązań, z powodzeniem konkurują z koncepcjami opartymi na wielkich komercyjnych budżetach. Konferencja PR w samorządzie promuje takie właśnie rozwiązania i one znalazły uznanie w oczach całego jury – podkreśla prof. Smyczek.

 

W tym roku Grand Prix nagrodzone zostały projekty:

- w kategorii Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych: Gmina Miejska – Urząd Miasta Krakowa,

- w kategorii Najlepszy film promocyjny: Komenda Główna Policji,

- w kategorii Promocja projektów unijnych: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego,

- w kategorii Najlepsza kreatywna kampania promocyjna: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów
i Kanalizacji w Jaworznie
,

- najlepsza gazeta miejska/biuletyn: ex aequo Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
i Urząd Miasta Katowice.

Gratulujemy zwycięzcom i nominowanym i zachęcamy do zgłaszania projektów do kolejnej, III edycji konkursu. Pełna lista wyróżnionych projektów dostępna jest na stronie Konferencji.

Organizatorzy zapraszają również na fanpage Konferencji.

 

Zobacz relację wideo z konferencji:

 

 

Posłuchaj także Piotra Uszoka - Prezydenta Katowic, który mówi o marce i komunikacji miasta.

 

 

D0 GÓRY