Wiodącymi tematami podczas dwudniowego spotkania we Wrocławiu były: transport, logistyka, media, marketing sportowy i centra pobytowe. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele najważniejszych instytucji związanych z organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 roku, m.innymi: Euro 2012 Polska, spółki PL.2012, reprezentanci miast-gospodarzy UEFA Euro 2012TM z Polski i Ukrainy oraz przedstawiciele centrów pobytowych z Austrii i Niemiec, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami z uczestnikami konferencji.
Stan przygotowań do Mistrzowstw Europy w Piłce Nożnej zaprezentowali przedstawiciele miast gospodarzy - Wrocławia, Poznania, Warszawy i Gdańska.
O roli mediów przy organizacji tak ważnej imprezy mówili m.innymi przedstawiciele Press Serivce Monitoring Mediów, agencji PAP oraz RMF FM. Prezentacja zatytułowana była "Radio - partner informacyjny i promocyjny Miast Organizatorów Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012 - na przykładzie dotychczasowych doświadczeń stacji RMF"