Codziennie blisko 4,6 mln słuchaczy jadących samochodem wybiera RMF FM – wynika z badań Instytutu MillwardBrown SMG/KRC.
Słuchalność radia w samochodzie ma szczególne znaczenie dla reklamodawców poszukujących kontaktu z konsumentami w drodze na zakupy. To właśnie radio jest często medium ostatniego kontaktu przed podjęciem decyzji o wyborze produktu.
RMF FM jest najczęściej słuchaną stacją w porze zakupowej: w dni powszednie w godzinach 15:00-18:00 ponad 4,6 mln Polaków słucha radia RMF FM. W sobotę w godzinach 10:00-13:00 stacja przyciąga ponad 4 mln odbiorców.
W samochodzie | W domu | W pracy | W innym miejscu | |
---|---|---|---|---|
Radio RMF FM |
4 574 000 | 4 796 000 | 1 783 000 | 666 000 |
Radio Zet | 2 797 000 | 3 531 000 | 1 179 000 | 477 000 |
Trójka | 1 137 000 | 1 656 000 | 365 000 | 85 000 |
Jedynka | 563 000 | 3 756 000 | 316 000 | 168 000 |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, zasięg dzienny, 2010.09-11, ogół badanych, próba: 21005.
W ogólnopolskim rankingu słuchalności prowadzi Radio RMF FM, z udziałem wynoszącym 26,8 procent (wzrost o 1,4 p. proc. w porównaniu wyniku sprzed roku), zwiększając przewagę nad konkurencją do 10,5 p. proc. Udział drugiej stacji w rankingu, Radia Zet, wynosi obecnie 16,3 procent, natomiast Program I Polskiego Radia notuje wynik na poziomie 13 procent.
09-11.2009 | 09-11.2010 | |
---|---|---|
Radio RMF FM | 25.4% | 26.8% |
Radio Zet | 15.9% | 16.3% |
Jedynka | 12.3% | 13.0% |
Trójka | 7.0% | 7.6% |
Dwójka | 0.7% | 0.7% |
Czwórka | 0.2% | 0.3% |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, udział w czasie słuchania, ogół badanych, próba odpowiednio: 21120, 21005.