Podcast realizowany we współpracy z firmą Samsung pod tytułem „Z pamięci radiowca” ma swoją premierę w czwartek 16 grudnia na RMFon.pl i wybranych platformach streamingowych. W sumie powstaną trzy odcinki, które poprowadzą prezenterzy z RMF Classic (Ula Urzędowska) i z RMF MAXXX (Przemek Kubera i Robert Bojanowski). Wprowadzą oni słuchaczy w świat radiowców i opowiedzą o swoich pasjach (m.in. o fotografowaniu). W każdym epizodzie będzie lokowana karta pamięci SD Samsunga. W ramach promocji cyklu zostanie wykorzystane m.in. audio online w postaci spotów emitowanych na RMFon.pl.
Ze strony Samsung Electronics Poland projekt nadzorowali: Maciej Kamiński, dyrektor Samsung Memory w Polsce i CEE oraz Agata Woźniak, Marketing Manager Memory.
Podcast Samsunga to już kolejna dedykowana produkcja RMF Digital i jest wynikiem wciąż rosnącej popularności content-marketingu audio.
39 proc. ze słuchaczy włącza je co najmniej raz w tygodniu, kolejnych 36 proc. – kilka razy w miesiącu. Największą grupę słuchaczy stanowią młodzi i dorośli – aż 2/3 jest w wieku 15-44 lata.
Najpopularniejsze są podcasty o tematyce społecznej (9,7 proc. wskazań spośród słuchaczy podcastów), kryminalne (9,6 proc.), zdrowotne i o stylu życia (8,5 proc.), komediowe i rozrywkowe (7,3 proc.) oraz informacyjne i polityczne (7,3 proc.).
W listopadzie Grupa RMF rozszerzyła ofertę handlową o usługę kompleksowej produkcji podcastów komercyjnych, obejmującą przygotowanie podcastów w oparciu o własne zasoby: prowadzących, copy writerów, realizatorów, montażystów, a także profesjonalne studia radiowe RMF FM w Krakowie i Warszawie. W zakres wchodzą przygotowanie koncepcji całego cyklu i jego formy, napisanie scenariusza, nagranie zamówionej liczby odcinków, montaż i postprodukcja, udźwiękowienie, dystrybucja i promocja.