Rola RADIA jako medium budującego wizerunek marki miejsca jak też medium wspierającego ważne dla miast i gmin wydarzenia jest kluczowa. Od ponad 20-lat stacje Grupy RMF wspierają gminy i miasta w ich aktywności promocyjnej. Inwazja Mocy, Olimpiada FM, Koncertowe Lato, Choinka pod Choinkę czy Muzyka Najlepsza pod Słońcem to tylko niektóre z imprez, które od lat gościły i nadal goszczą w setkach polskich gmin. Promocja atrakcji turystycznych i ciekawych miejsc koniecznych do odwiedzenia przez słuchaczy, była i jest nadal czołowym tematem wielu weekendowych audycji w stacjach RMF. Strona internetowa popularnej weekendowej audycji podróżniczej w RMF FM - Swoją drogą, jest jedyną, która znajduje się w menu głównym serwisu www.rmf.fm.
W prezentacji poprzedzającej debatę pokazaliśmy jak w ciekawy, nieszablonowy sposób prezentujemy najciekawsze cele turystycznych wypraw. Podpowiedzieliśmy także, jak wykorzystać do promocji miasta, gminy i regionu najlepsze cechy RADIA, jako medium powszechnego, budującego wizerunek marki miejsca, docierającego precyzyjnie do odbiorcy, taniego, szybkiego i elastycznego, kreatywnego, działającego na wyobraźnię, doskonale uzupełniającego inne media, mobilnego i - co najważniejsze - najbliższego swojemu odbiorcy!!! Pokazaliśmy także najbardziej spektakularne i najbardziej innowacyjne akcje promocyjno-antenowe stacji Grupy RMF, których partnerami, ale też beneficjentami były gminy i miasta. Było trochę wspomnień, trochę inspiracji i sporo praktycznej wiedzy na temat współpracy urzędów z rozgłośnią radiową.
Do debaty zaprosiliśmy naszych partnerów z urzędów miast i gmin, by podzielili się swoimi doświadczeniami ze współpracy z radiem.
Prezentację i debatę poprowadził Krzysztof Nepelski - radiowiec z 20-letnim stażem w RMF FM, były wice szef promocji, dyrektor sprzedaży i wieloletni dyrektor marketingu i badań, obecnie Pełnomocnik ds. Relacji Instytucjonalnych GRUPY RMF.
GMINA 2011 to największe w Polsce Targi Produktów i Usług dla Samorządów Lokalnych. To tutaj spotykają się w jednym miejscu i czasie producenci i dostawcy usług usprawniających funkcjonowanie regionów z reprezentantami samorządów, odpowiedzialnymi za realizację zadań własnych urzędów gmin, powiatów, miast i województw. TARGI GMINA 2011 pomagają im podjąć właściwe decyzje o co do planowanych inwestycji. Poza tym, targi to okazja do szkoleń, konferencji i wydarzeń towarzyszących. W tym roku podczas targów odbędą się m.in.: V Zjazd Gospodarczy Gmin, Miast i Regionów oraz ciekawe debaty na temat marketingu miast i regionów.
TARGI GMINA 2011 trwały od 22 do 25 listopada 2011 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Więcej na: www.gmina.mtp.pl
Ponadto przedstawiciele władz samorządowych - wójtowie, sołtysi, burmistrzowie, prezydenci i starostowie - mieli okazję osobiście wystąpić w roli wystawców prezentujących ofertę inwestycyjną własnych regionów. Było to możliwe podczas odbywającego się w ramach tej imprezy Salonu Nieruchomości i Inwestycji INVESTFIELD. W zakresie tematycznym salonu znalazła się też oferta specjalnych stref ekonomicznych oraz instytucji wspierających rozwój regionów.
Więcej na www.investfield.mtp.pl