Badania marketingowe przydatne w samorządach
Podkarpaccy samorządowcy coraz chętniej korzystają z usług firm badawczych, z których pomocą wdrażają innowacyjne rozwiązania i przygotowują strategie marketingowe. Pozyskiwane dzięki badaniom informacje pomagają w podejmowaniu kluczowych decyzji o objęciu konkretnej drogi i formy promocji gminy, miasta czy regionu. Ten temat zostanie rozwinięty w trakcie kolejnej edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Jednym z prelegentów będzie Dawid Lasek, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
Zarządzanie jednostką samorządu terytorialnego w wielu aspektach przypomina kierowanie przedsiębiorstwem. Podobieństwa są widoczne nie tylko w przypadku planowania rozwoju, ale również przy konstruowaniu strategii promocji. W obydwu przypadkach niezwykle pomocne są szczegółowe badania, dające wójtowi, burmistrzowi czy prezydentowi miasta pełen zestaw przydatnych informacji.
Badania marketingowe przynoszą odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania: co promować, jak promować, do kogo i w jaki sposób mówić. Wszechstronna analiza zasobów i potencjałów pozwala nakreślić nie tylko wizję, ale i jasno określić kierunki oraz formy działań promocyjnych samorządów. Tegoroczny Kongres będzie znakomitą okazją do przekonania się nie tyle o przydatności, ile o niezbędności badań marketingowych przy planowaniu strategii promocji, podejmowaniu innowacyjnych działań marketingowych, a nawet wyznaczaniu kierunków rozwoju - zachęca do udziału w wydarzeniu Piotr Karnas, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, jeden z prelegentów Kongresu.
Nowe podejście samorządów do planowania strategii promocji
Tematyka użyteczności badań w planowaniu strategii promocji to nie jedyne tematy podejmowane w trakcie VI Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Tegoroczni prelegenci przybliżą również kampanie wizerunkowe w kontekście turystyki oraz opowiedzą o technologiach mobilnych wykorzystywanych w urzędach. Nie zabraknie również case study.
Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach daje konkretną, biznesową wiedzę w zakresie komunikacji, promocji i strategii, która jest również bardzo użyteczna w zarządzaniu jednostką samorządu terytorialnego. Promujemy innowacyjne podejście, które procentuje - mówi Marzena Furtak-Żebracka, Dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa.
Swoją wiedzą na temat turystyki 2.0 w trakcie Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach podzieli się Dawid Lasek, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, który objął wydarzenie Patronatem Honorowym.
Organizatorem Kongresu zaplanowanego na 17-18 listopada 2016 roku jest firma Exacto, Patronem Honorowym wydarzenia jest Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, a Partnerami strategicznymi: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego,Urząd Miasta Rzeszowa i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.
Więcej na stronie Kongresu.