Jak wynika z grudniowej fali badań Instytutu Millward Brown w 2013 roku Radio RMF FM wzmocniło swoją pozycję lidera rankingu słuchalności, zdecydowanie wyprzedzając konkurencyjne stacje ogólnopolskie.
Udział RMF FM w czasie słuchania wynosił w 2013 roku 24,9% - to nieco więcej niż rok wcześniej. Pozostałe, największe stacje ogólnopolskie zanotowały spadki w porównaniu do 2012 roku.
Ewolucja udziału w czasie słuchania (ogół badanych) | ||
---|---|---|
2012 | 2013 | |
RMF FM | 24,7% | 24,9% |
Radio Zet | 15,4% | 15,0% |
PR1 | 11,6% | 10,5% |
PR3 | 8,2% | 7,4% |
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 01-12.2012, 01-12.2013; TG: ogół badanych; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania; próba odpowiednio 84219, 84194. |
Radio RMF FM było w 2013 roku niekwestionowanych liderem słuchalności w komercyjnej grupie słuchaczy radia, którą stanowią osoby w wieku 16-49 lat.
Udział w czasie słuchania w tej grupie docelowej wynosił w 2013 roku 28,3% a zasięg dzienny 34,6%. To o ponad 2,3 miliona słuchaczy więcej niż następna w rankingu stacja ogólnopolska.
Dodatkowo RMF FM posiadało w 2013 roku większy udział w czasie słuchania i zasięg dzienny niż trzy kolejne stacje ogólnopolskie w rankingu w tej grupie wiekowej (uwzględniając współsłuchalność stacji konkurencyjnych).
osoby w wieku 16-49 lat | ||
---|---|---|
udział w czasie słuchania | zasięg dzienny | |
RMF FM | 28,3% | 34,6% |
Radio Zet | 16,2% | 22,2% |
PR3 | 7,2% | 7,7% |
PR1 | 4,4% | 6,0% |
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 01-12.2013; TG: osoby w wieku 16-49 lat; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania, zasięg dzienny; próba: 50866. |
Jak wynika z najnowszej fali badań Instytutu Millward Brown, słuchacze Radia RMF FM to atrakcyjna grupa docelowa: osoby o ustabilizowanych dochodach, nierzadko wykonujące prestiżowe zawody. Słuchacze stacji dobrze lub bardzo dobrze oceniają sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego. Prawie połowa spośród nich to rodzice z dziećmi. Pod tym względem struktura słuchaczy RMF FM przedstawia się korzystniej niż wynikałoby to z ogólnopolskiej struktury badanych, o czym świadczy wyższa od 100 wartość dopasowania.
Struktura słuchaczy RMF FM na tle Polaków | |||
---|---|---|---|
RMF FM | ogół badanych | dopasowanie (affinity index) | |
sytuacja zawodowa: dyrektorzy/wolne zawody, pracownicy umysłowi, właściciele firm | 33,9% | 29,7% | 114 |
miesięczny dochód gospodarstwa: pow. 3000 złotych | 44,8% | 39,1% | 115 |
samoocena sytuacji materialnej: dobra lub bardzo dobra | 79,2% | 74,2% | 107 |
rodzice z dziećmi | 46,6% | 38,1% | 122 |
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 01-12.2013; TG: słuchacze RMF FM według zasięgu dziennego, ogół badanych; próba odpowiednio: 21174, 84194 |