Wykształceni wybierają RMF FM

09/09/2010

Radio RMF FM jest zdecydowanie najczęściej wybieraną stacją przez osoby dobrze sytuowane i na stanowiskach – wynika z badań słuchalności Instytutu MillwardBrown SMG/KRC.

Radia RMF FM codziennie słucha blisko 38 proc. dyrektorów, przedstawicieli wolnych zawodów, pracowników umysłowych i właścicieli firm.

RMF FM jest także najchętniej słuchaną stacją wśród osób cieszących się bardzo dobrą sytuacją materialną (blisko 36 proc.) oraz wśród słuchaczy z wyższym wykształceniem (31,5 proc.).

W grupie wiekowej 16-49 lat zasięg dzienny RMF FM wynosi 40 proc. To więcej niż zasięg dzienny trzech kolejnych stacji w rankingu (38,1 proc., uwzględniając współsłuchalność stacji).

Każdego dnia Radio RMF FM przyciąga łącznie 10 mln słuchaczy – o blisko 200 tysięcy więcej niż przed rokiem. Jednocześnie jest to o ponad 3 mln więcej niż zasięg kolejnej stacji w rankingu – Radio Zet straciło ponad pół miliona słuchaczy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

  16-49 lat Dyrektorzy, wolne zawody, prac. umysłowi, właśc. firm Wyższe wykształcenie Bardzo dobra sytuacja materialna
Zasięg dzienny
Radio RMF FM 40.0% 37.7% 31.5% 35.9%
Radio Zet 26.8% 26.5% 23.6% 24.8%
Jedynka 7.7% 11.8% 15.4% 10.4%
Trójka 8.3% 14.6% 19.6% 11.4%
Dwójka 0.7% 1.5% 2.3% 1.2%
Czwórka 0.5% 0.6% 0.6% 0.5%

Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, zasięg dzienny, 2010.06-08, próba odpowiednio: osoby w wieku 16-49 lat (12600); dyrektorzy, wolne zawody, pracownicy umysłowi, właściciele firm (8240); wyższe wykształcenie (5539); sytuacja materialna: "wystarcza na wszystkie wydatki" (5711).

Udział Radia RMF FM w rynku słuchalności wzrósł w ciągu roku z 24,5 proc. do 27,8 proc. Jednocześnie przewaga lidera nad konkurencją zwiększyła się do ponad 11 p. proc. Dalsze miejsca w rankingu słuchalności zajmują: Radio Zet (16,7 proc., spadek o 0,6 p. proc.), Program 1 (12,6 proc., bez zmian) oraz Program 3 Polskiego Radia (6,8 proc., wzrost o 0,3 p. proc.).

  06-08.2009 06-08.2010
Udział w rynku
Radio RMF FM 24.5% 27.8%
Radio Zet 16.7% 16.1%
Jedynka 12.6% 12.6%
Trójka 6.5% 6.8%
Dwójka 0.7% 0.7%
Czwórka 0.2% 0.2%

Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, udział w czasie słuchania, ogół badanych, próba odpowiednio: 21248, 21024.

Przejdź do listy informacji prasowych

KONTAKT DLA MEDIÓW

Agnieszka Danowska-Tomczyk       PR & Communication Director

38 Content Communication        |        agnieszka.danowska@38pr.pl


Monika Langner       PR & Communication Manager

38 Content Communication        |        monika.langner@38pr.pl
D0 GÓRY